Robust Kommunikationsmutant søges

Jeg elsker varierede arbejdsopgaver, da det er med til at gøre dagene farverige og interessante. Men der er ofte forskel på varierende arbejdsopgaver og overbebyrdende arbejdsopgaver. Pt. sidder jeg i min stilling med ansvar for hjemmesider, intranet og video, hvilket holder mig fuldt beskæftiget.

Et nyligt jobopslag gør mig dog harm. Virksomheden søger en kommunikationsmedarbejder, som skal stå for:

  • Udfærdigelse af pressemeddelelser
  • Kontakt til medierne
  • Redaktør for web
  • Kontakt til samarbejdspartnere
  • Producere indhold til nyhedsbreve
  • Udarbejde virksomhedens grafik
  • Være community manager på Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn
  • Lave slides til præsentationer
  • Være koordinator på events
“Der er behov for, at du skal arbejde hurtigere, end hvad et normalt menneske er i stand til!”

Alt sammen på 37 timer om ugen. Det mest absurde er dog en liste på 14(!) personlige kompetencer, som virksomheden forventer af ansøgeren. En af disse er det famøse “Robusthed”, som betyder, at du skal være forberedt på at have ekstraordinært travlt hele tiden samt være klar på en masse overarbejde. Og så skal du selvfølgelig ikke gå ned med stress!

Virksomheden slutter af med, hvad de tilbyder dig. Her bliver der listet fem sølle aspekter op, inklusive en 37 timers arbejdsuge og løn…

Forventninger går begge veje

Denne virksomhed har tydeligvis ikke fattet at brande sig selv samt pointen i at have en kommunikationsmedarbejder. De har sandsynligvis skræmt en stor del kompetente jobsøgere væk med deres vi-har-gigantiske-forventninger-til-dig-mens-forventningerne-til-os-er-på-et-minimum-opslag. Ud fra opslaget er der opgaver til at holde to til tre kommunikationsmedarbejdere beskæftiget på fuld tid. Derudover tilbyder de peanuts til jobansøgerne.

Ligesom der skal være forventninger til ansøgeren, er det også en virksomheds job at sælge sig selv og tilbyde attraktive vilkår. Noget, som denne virksomhed fejler i.

Desværre er det ikke første gang, jeg ser et opslag som dette (dog første gang jeg ser en virksomhed efterspørge hele 14+ personlige kompetencer!). Forhåbentlig vil det gå op for de pågældende virksomheder, at kommunikationsmedarbejdere ikke er robotter – ligesom politikere forventer, at sygeplejersker, SOSU-assistenter, læger, pædagoger, lærere m.fl. skal være.

Das Zimmer direkte fra det robuste kommunikationskontor jonglerende med web, artikler, Instagram, slides, nyhedsbreve, LinkedIn, pressekontakt, events, Facebook, Twitter og meget mere.

Robust Kommunikationsmutant søges

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s