En kemisk hårvoks

Forbrugerrådet Tænk lancerede for nyligt en test af hårvoks, som viste et par grimme sandheder om bl.a. mit personlige hårprodukt.

Generelt så det lidt surt ud for undertegnede, da alle produkter, jeg har forsøgt mig med gennem min levetid, røg i kategorien “Ikke anbefalet”.

Populære og dyre mærker som id Hair, d:fi og American Crew røg i fælden sammen med hårplejegiganterne L’Oreal og Schwartzkopf.

Bilka og føtex-mærket Vores dumpede også, trods de på deres hjemmesider proklamerer, at “Vi stiller strenge krav til de varer, der skal bære navnet Vores”.

id wax kemi
Down the trash it goes!

I stedet er det ikke overraskende, at Änglamark var blandt testens godkendte produkter sammen med flere andre Svanemærkede vokse.

Du kan roligt købe disse produkter:

Om ovenstående produkter giver samme hold som de kemiske produkter, kan jeg ikke udtale mig om. Indtil videre har jeg bestilt den forholdsvis billige Derma Mud wax via Med24.dk – jeg har erfaret, at voksen har en hårdere konsistens end Id Hair, men den er exceptionel god til at holde på lokkerne. Bestemt anbefalelsesværdig!

Disse produkter fik eftertrykkelige prygl i testen:

  • American Crew Fiber
  • d:fi d-struct
  • Hair Doctor Cream waxx
  • Id Hair Extreme titanium
  • Id Hair Hard gold
  • Kérastase Couture styling short mania
  • KIDS Stay away wax
  • Lee Stafford Messed up
  • L´Oreal Studio line fix&shine high gloss wax
  • L´Oreal Studio line remix fibre past
  • Osis+ Whipped wax
  • OSMO Essence clay wax
  • Paul Mitchell Firm Style Dry Wax
  • Redken Rewind 06
  • Renati Straight hold glaze strong hold
  • Schwarzkopf Got2b glued spiking wax
  • Schwarzkopf Poly swing modelling volume wax
  • Schwarzkopf Taft ultra wax
  • TIGI Bed Head Manipulator
  • Toni&Guy Men styling fibre
  • Vår Hard mud wax
  • Vår Soft mud wax
  • Vores Hårvoks MUD

Jeg kan anbefale at tjekke hele testen ud her.

En kemisk hårvoks

Skriv et svar

