PET frikender sig selv…

Den profilerede “makuleringssag” endte i dag med, at Politiets Efterretningstjeneste, også bedre kendt som det folkelige PET, frikendte sig selv i sagen.

Sagen fylder ikke specielt meget på min radar, men jeg fandt det da en smule humoristisk, at PET kan frifinde sig selv.

I rapporten skrives der bl.a. følgende:

“Sammenfattende er det PET’s vurdering, at den løbende sletning og makulering af registreringer mv. er sket i overensstemmelse med gældende retningslinjer for PET, og PET er ikke i besiddelse af oplysninger, der tyder på, at sletning og makulering som led i enten den løbende revision eller mere samlede revisioner af PET’s registre mv. har været uretmæssige eller tjent andre formål end at sikre overholdelsen af relevante tidsfrister og – eventuelt nye – registreringsprincipper.”

Ikke dårligt at kunne frifinde sig selv!

Det er lidt ligesom en tilståelse hos den lokale katolske præst i PET’s kælder:

Kirkegængeren PET: “Jeg vil gerne bekende mine synder fader.”

Præsten PET: “Okay, min søn. Hvad har du på hjerte?”

Kirkegængeren PET: “Jeg har makuleret arkivmapper med informationer om nuværende erhvervs- og vækstminister Ole Sohn og flere tidligere statsministre fra mit arkiv.”

Præst PET: “Okay, det lyder alvorligt. Fortryder du dine handlinger?”

Kirkegængeren PET: “Nææh, det var efter min mening efter bogen, men jeg blev tvunget herind af medierne.”

Præsten PET: “Okay, giv mig tre “Hail Marys” og et par “Fader vor”, og så er du tilgivet.”

Kirkegængeren PET: “Tak fader, du er en skat.”

That’s how you do it!

Like a boss!

PET frikender sig selv…

Skriv et svar

