Its The End Of The Walkman As We Know It

Goodbye my dear!

Sony annoncerede for nyligt, at walkman’en, som vi kender den, er en saga blot i denne grusomme verden…

Det nostalgiske elektroniske wunderkind fra 80’erne og 90’erne er blevet taget af produktionen, hvilket generationerne, der er vokset op med vidunderet, naturligvis begræder.

Jeg må indrømme, at jeg troede walkman’en var blevet lagt på hylden for flere år siden af producenterne, men det var åbenbart ikke tilfældet.

I en fjern skuffe hjemme på gæsteværelset hos mine forældre ligger der en aflagt Phillips-walkman fra 1991 (mint condition, baby!) og samler støv!

Egentlig lidt sørgeligt med tanke på, hvor stor en del den spillede i mine teenage-år…

På motorvejen, når hele familien tog mod Wittenberge i det nordlige Tyskland, holdt den panter-sorte walkman mig selskab sammen med 90’er koryfæer som hurtig-rapperen Snow, svenskerne fra Ace of Base og afdøde Scatman John.

Når livet blev for larmende, gav walkman’en et afbræk i den hektiske hverdag (fordi hverdagen for en 13-årig var vildt stressende…)!

Lyset i øjnene på lille henrivende Anders, hver gang han satte et nyt kassettebånd i den lille sorte boks, og sprød (eller noget) 90’er dance gik gennem de ukomfortable høretelefoner.

Når jeg husker tilbage, gik der ikke mere end et par år, før walkman’en blev lagt på hylden til fordel for en ny og forbedret version…

Jeg havde egentlig også et tættere forhold til min discman…

Das Zimmer direkte fra 90’erne blandt dejlig båndsalat og nostalgiske minder!

Its The End Of The Walkman As We Know It

2 thoughts on “Its The End Of The Walkman As We Know It

  1. Bach siger:

    Good times, good times. Zimmer, du er en af de dersens fantastiske kvilibrister med ord. Glimrende blog du har kørende.

    Jeg tænker med stor glæde tilbage på min Sony Walkman. En walkman der besad den fantastiske evne, at den kunne vende båndet UDEN at tage båndet ud af afspilleren. En skøn feature.

    Best regards,
    Bach (RasmusBach.com)

Skriv et svar

