Its Grooveshark!

Groovy baby!

Forleden efter at have overstået en horribel eksamen, skulle det naturligvis fejres med gravøl om aftenen hos en af mine medstuderende.

Under festen virkede det til, at vores vært havde et utal af sange til rådighed, og på trods af de mest umulige ønsker, lykkes det at finde sangene på hans computer.

“Okay…”, tænkte jeg, “…jeg skal lige tjekke hans musikkartotek ud”, hvorefter jeg satte mig op foran den firkantede skærm og fik en enorm interaktiv åbenbaring.

Det viste sig, at min medstuderende ikke havde musikken liggende på sin computer som filer, men at han brugte dette groovy og revolutionerende website ved navn Grooveshark.

Grooveshark er en musikhjemmeside, hvor man kan streame et næsten uendeligt antal af numre uden at skulle betale sig fra det(!)

Jeg har tidligere haft last.fm som mit musiske Internet-ståsted, indtil de benyttede lejligheden til at blive pengefrådende konservative kapitalister, og derfor er Grooveshark en absolut fremragende afløser.

Jeg vil i høj grad anbefale at oprette en bruger, da det giver dig flere fordele, som f.eks. at sammensætte dine egne playlister til enhver given lejlighed.

Det betyder, at hvis du er til en fest hos en musisk analfabet, kan du altid gå ind på Grooveshark og sætte din “party-playliste” på, og vupti, så kan festen for alvor begynde.

“Det lyder for godt til at være sandt”, tænker du nok, og det er det sikkert også.

Grooveshark påstår, det er et lovligt koncept, men der er sikkert en bussemand, der stopper festen på et tidspunkt, eller også går hjemmesiden over til at være betalingsdrevet.

Men indtil mit pessimistiske alterego får ret, kan vi roligt nyde den gigantiske database af sprøde toner lige fra Creedence Clearwater Revival til White Lies.

Das Zimmer direkte fra Grooveshark blandt musisk mesterklasse og potentielle copyright problemer!

Its Grooveshark!

Skriv et svar

