Comedy Kuren – Verdens Mest Overeksponerede TV-Fænomen!

Kanal 5 på TV2... (Billede fra Stupid-Studio.com)

Du har måske stiftet bekendtskab med Kanal 5’s nyeste satsning Comedy Kuren.

Måske har du set Henrik Bruhns kæmpe-fjæs på en bus, et reklamebanner eller måske på TV2’s hjemmeside!

Ja, af en eller anden uforklarlig årsag reklamerer konkurrenterne fra TV2 heftigt for Comedy Kuren, hvilket efter undertegnedes mening er tåbeligt.

Det virker ikke til, at TV2 forventer seere til serien Criminal Intent, som kører på samme tid som Kanal 5’s underholdningsprogram. Og hvilke signaler sender det lige til seerne: “Skift kanal, we don’t care. Ikke til TV2 Zulu eller TV2 Sport.. Nej, skift over på Kanal 5!”.

Nå, tilbage til fokus!

Jeg sad og så spansk fodbold en hellig lørdag aften, og pludselig udbryder kommentator Peter Piil: “I vil forresten ikke gå glip af vores nyeste underholdningsprogram, Comedy Kuren, som kører i morgen klokken 20 her på Kanal 5”.

“Øhh, jo det vil jeg gerne, hvis jeg kan undgå det”, tænkte jeg, hvorefter reklamer kørte over skærmen. I slutningen af reklameblokken kom der “overraskende” nok en trailer for Comedy Kuren, som har kørt i en cirka en måned.

Jeg forstår ikke lige storsatsningen på endnu et fjollet underholdningsprogram, da de f.eks. kunne bruge markedsføringen på spansk fodbold, hvor de har eneretten eller den nye glimrende komedieserie “30 Rock” med Tina Fey og Alec Baldwin.

På Comedy Kurens hjemmeside bruger Kanal 5 superlativer som “banebrydende” og “unik”, og de påstår, at det ikke er et slankeprogram, selvom et af målene er at store Henrik Bruhn skal tabe sig 90 kg (Øhmm, er det en form for børnetv så!?).

(En lille fodnote til Henrik Bruhn er, at han har bedraget utallige danskere med pyramidespil og Internet-svindel, så naturligvis opnår han min respekt og medfølelse i kampen for at bekæmpe sine dæmoner!)

De fortsætter med at gøre Comedy Kuren til et af de mest innovative fænomener i TV-historien. Men hey, Vild Med Dans er vel også nytænkende, men det betyder ikke, at jeg ser det gylle (Faktisk ville jeg hellere brække kravebenet!).

Jeg må indrømme, at jeg ikke selv har set programmet, så derfor er jeg ikke i en position, hvor jeg skal dømme dette unikke, innovative, fortryllende, æstetiske, fantastiske og brilliante show på forhånd…

Men helt ærligt lyder det en smule fjollet, så jeg tuner sandsynligvis over på TV2 og ser Criminal Intent i stedet!

Das Zimmer direkte fra det forunderlige TV-Univers blandt store stand-up komikere og møgirriterende markedsføring.

Comedy Kuren – Verdens Mest Overeksponerede TV-Fænomen!

7 thoughts on “Comedy Kuren – Verdens Mest Overeksponerede TV-Fænomen!

  1. tobyteazer siger:

    Altså nu er den udsendelse der kommer om søndagen en genudsendelse af torsdagens udgave, hvor de primært reklamerer for at programmet finder sted😉

    Og ja han er en fed svindler, men når Anden er med kan der kun komme noget godt ud af det – den mand er genial!

  2. daszimmer siger:

    Har så også opdaget det med, at det sendes om torsdagen! Men så går det jo bare ud over et andet TV2-program! Min point er, at det er at skyde sig selv i foden, når TV2 vælger at reklamere for en af konkurrenternes store satsninger!

    Min anden point er at det er endnu et tåbeligt slankeprogram, bare i en anden indpakning, hvor de blander det med stand-up!

    Jeg er sgu ligeglad med Anden…! Jeg nægter at se skidtet!:)

  3. Havde faktisk fuldstændig glemt, at det var den kære Henrik Bruhn, der blev udstillet i at stjæle sagelige sjæles surtoptjente sparepenge for åben skærm! Forkasteligt, at sådan en mand får sådan en chance… Han burde spærres inde, og måske et fængselsophold, hvor han blev underkastet kontrolleret forbrug af vand og brød ville være mere nyttigt, i forhold til den fede krop, han slæber rundt med!

    Anden er cool, men kan han gøre en fed svindler morsom? Jeg tvivler, men kan han, er han bare endnu mere cool! Dog synes jeg ikke at god karma og nederdrægtighed burde gå hånd i hånd på den måde.

    Glæder mig dog til at kaste et kritisk blik på programmet… Hvis den svindler kan få sit eget tv-program, må han da være sjov… Don’t let me down fatty fat fat funny fatman!

    Lige en sidste kommentar… Var det egentlig ikke tv2, der pillede flæskesen ned i første omgang? Nu bygger de ham så op igen… De sætter tydeligvis økonomi og “folkesundhed” over god etik og skallesmæk til tyveriske flæskesvindlersvin!

    Henrik Bruhn… Not a big fan, i must admit!

  4. Jeg er nærmest tvangsindlagt til at se Comedy-Nedturen, da Henrik Bruhn har stævnet mig for injurier. Ellers havde jeg ikke fulgt med, da jeg stort set aldrig zapper over på Kanal 5.

    At kalde det “banebrydende” TV fortæller nok mere om Kanal 5 end om programmet. Det mest banebrydende er nok, at man kan bruge 60 minutter af min tid på at vise et tv-program som faktisk kun varer 32 minutter. De resterende 28 minutter ser ud til at være fordelt på 30% reklamer og 60% omtale af andre programmer som kanalen har tænkt sig at sende.

    På de 32 minutter programmet reelt varede, nåede man at høre de samme vitser 3 gange. Ellers gik det meste af tiden med at æde, kun afbrudt af en kort snak med lægen og Tine Bryld, samt indkøb af en habit.

    Så øhh, banebrydende underholdning??

  5. daszimmer siger:

    Glimrende malende kommentar, Bach. Du skulle tage at bruge dine evner til at få bloggen i gang igen.. Du kan evt. også blive gæsteforfatter på denne blog! Det vil være mig en ære. Men jeg er i hvert fald enig i det meste af det du påpeger.

    Jeg kan se Henrik Bruhn ikke er særdeles vellidt på denne blog:)

    At se Henrik Bruhn æde i 32 minutter kunne jeg godt undvære, så det var vist den rette beslutning at zappe over noget andet! Reklamerne fylder mere og mere i dansk tv, men der er gudskelov ikke amerikanske tilstande endnu.

  6. Mike Guldager siger:

    Hej, jeg vil bare smide et par kommentarer. Generelt er jeg enig i mange af jeres holdninger omkring tv i dag. Det er ved gud meget lort.

    Det virker vanvittigt, at TV 2 reklamerer for andre programmer, men det er meget normalt, hvis man kan tjene mere på at reklamere for konkurrenten end at konkurrere, så gør man det. Sådan er markedsføring.

    Til Bach vil jeg sige at Henrik Bruhn har siddet i fængsel, så mon ikke, han fortjener en ny chance?

    Jeg forstår jeres harme, over at Henrik Bruhn har et tv-program. Men det er jo sådan i dag, at alle kan pitche et programforslag, og dem der kommer igennem nåleøjet, har om ikke andet lagt et stykke arbejde bag. Om man kan lide de programmer stationerne vælger, det er så en helt anden snak,

    Men lige meget hvad de sender på Kanal 5, så får det aldrig samme klasse som La Liga:)

  7. daszimmer siger:

    Tak for alle kommentarerne. Det er rart, at der kommer en smule debat ud af ens indlæg på bloggen:)

    Du har fat i nogle gode pointer Mike, og Henrik Bruhns show er vel alligevel glemt om et år! Kan ikke forestille mig, at programmet vil få overvældende succes, selvom mange er blevet dirigeret ind på denne blog grundet søgninger på Comedy Kuren…

Skriv et svar

