U’ Å’ Spille Fo’boll

Highlights fra kampen…

Omsider ser det ud til, at foråret har erobret overtaget fra det våde og blæsende vinterlige vejr, vi har haft de seneste måneder.

Og det betyder jo, at man, som en ung knøs, skal ud og røre benene lidt. Så da en ivrig Bach ringede og hørte, om Kenneth og jeg ville med ud og spille lidt fo’boll, hoppede vi med på vognen.

Roar, Asbjørn, Jens, Carl, Petter og fem andre fodbold-entusiaster dukkede også frem til en fodboldsession i Superliga-klasse (eller i det mindste 2. division Øst)!

Stedet var parken ved Kvickly (Som i min verden ikke har et navn… I now baptize you Kvickly-parken!), hvor disse 13 gæve vikinger skulle folde sig ud i fuld flor!

Banen var forholdsvis mudret – hvilket er en mild underdrivelse – og der var placeret et træ i midtercirklen, hvilket der jo som regel er på en fodboldbane…

Træ midt på banen… Det må være Old Trafford, ikke?..

Vi startede ud med lidt let træning, hvor Kenneth ikke formåede at ramme et frit mål en eneste gang ud af 900 skud. Det vedkendte realisten Kenneth, og han valgte at agere målmand, da vi startede ud med den “alvorlige” del af fodbolden…

Første runde var “Sort” mod “Resten af farverne”, hvilket betød, at jeg røg på det sorte hold, da jeg i dagens anledning havde valgt et chic mørkt løbesæt som påklædning…

Det startede ganske forfærdenligt for mit spil, og jeg valgte ikke at ramme en eneste af mine medspillere i de første tyve minutter samtidig med, at jeg viste teknik som en nyfødt elg.

Men heldigvis havde vi “Furuseth” og “Xabi Alonso” på vores hold (som havde navne, jeg ikke kan huske), og de var bold-ekvilibrister i jævn verdensklasse.

Asbjørn “Erik Boye” Vad stod på mål i samspil med Anders “Shinji Ono” Roar og moi, hvilket Asbjørn og Roar slap bedst fra… Generelt kørte mit spil overhovedet ikke i første runde eksemplificeret gennem mit uheldige målmandsspil og et indlæg, der ramte mig hårdt i kronjuvelerne, så jeg brændte på et frit mål.

A Kick In The Ball-Sack…

Efter første runde, som jeg rent faktisk tror, vi vandt, blev det så til Humanistisk Informatik mod klatten, hvilket vil sige, at alle teknikerne kom på det modsatte hold…

“Okay, vi kan vist godt betegnes som underdogs”, udtrykte Kenneth, og det var vi da utvivlsomt også! Men hvor vi manglede teknikken, havde vi fight og hjerte som var vi Herfølge Boldklub anno 2000…!

Vi fulgte også godt med i det første lange stykke tid, og især vores Man Of Match Anders Roar havde ufatteligt godt styr på alle modspillere. Han var som en sugemalle på en glasrude, når han markerede modstanderne, og det lykkedes ham næsten altid at prikke bolden fra de frustrerede teknikere.

I målet havde Kenneth “Pato” Kristensten styr på de fleste friløbere, når han modigt kastede sig ud i modstanderne med mudder og støvleknopper i ansigtet! Pato var generelt en trussel mod både sit eget hold og modstanderne kampen igennem!

På kanterne havde Rasmus “Koller” Bach og Asbjørn nogle gode runs fremad banen, og de kom ofte til nogle velkvalificerede indlæg, som det lykkedes os andre at forpurre. Koller var desuden dominerende i hovedspillet og havde nogle gode langskudsforsøg á la Suni Olsen, mens Erik Boye på den anden kant kæmpede sine ankler i laser med teknisk klasse og vendinger.

Roar i infight med en modstander

Jens “Hilbert” Thygesen udgjorde desuden en stor trussel i vores maskinrum, hvor hans lange ben utallige gange kom i vejen for farlige kontraangreb, hvorpå han driblede sig en smule uortodokst op igennem modstanderens skræmte forsvarslinje.

Jeg udgjorde den bagerste kæde for vores røde hold, og det vil jeg mene, jeg gjorde solidt i forhold til første fo’boll kamp, hvor en seks-årig retarderet hermafrodit kunne have gjort mere gavn. Gang på gang blev jeg skudt ned af deres kæmpe centerforward, og jeg fik plaffet lange og nogenlunde præcise bolde op mod vores tårnhøje angriber i form af Bach.

Det eneste mål for mit vedkommende var, da Bach med en eminent aflevering lagde den bag det blå holds forsvar, hvorefter jeg med en højre yderside udplacerede målmanden. En scoring efter fo’boll abc’en og et klassemål i alle spillets facetter.

Asbjørn måtte udgå med hele to skadede ankler, hvoraf den sidste lignede en forstuvning! Efter denne uforudsete skade, måtte hum-inf holdet være en mand i undertal resten af kampen… Og hvilken kamp det blev.

Kampen foregik stadig i et hæsblæsende tempo, og vi må have løbet flere hundrede kilometer på det her tidspunkt!! Men vores solide og hårdhudede bagkæde formåede i de fleste tilfælde at holde teknikerne fra scoring.

“Glimrende hovedspil Bach”

Pludselig kom vi endda foran, og vi kunne ane en lille sensation mod det stærke blå hold! Men en hurtig udligning gav os en mavepumper af dimensioner, og teknikerne kunne vende kampen til deres fordel med to ekstra scoringer.

Et sjovt øjeblik forekom, da en lille bulldog gerne ville have fat på bolden! Mest af alt lignede det et forstørret marsvin, og vi ventede alle på, at den ville hoppe op og bide sig fast i Petters strube, men den forblev stillesiddende, hvorefter den fortrak gennem buskadset.

Kampen lakkede mod enden, og vi var desværre nede med to mål, men da kampen blev fløjtet til ende, var det ikke seks tabere, der haltede fra banen.

Vi gik godt nok ind på banen som underdogs og potentielle tabere; Roar, Kenneth, Bach, Asbjørn, Jens og jeg..

Men det var seks heroiske og heltemodige mandfolk, der forlod den mudrede bane, og de seks vil gå over i Kvickly-parkens historie som “The Fighting Six”..

En legende var født, og den vil forblive indtil en ny fodboldkamp startes et sted i Danmark…

Das Zimmer direkte fra Kvicklyparken blandt skader og stemplinger…

Så siger vi tak for kampen drenge!

U’ Å’ Spille Fo’boll

12 thoughts on “U’ Å’ Spille Fo’boll

  1. Bach siger:

    Hehe! Glimrende dækning af kampen!

    Dog vil jeg da lige tilføje, at jeg lavede et mål og lagde op til to kasser i den sidste kamp. Derudover var Jens’ langskudsmål en ripost på mit hug på mål, som keeperen kun halvklarede!

    Hvis jeg skal kåre dagens mand, må det være Jens. Han vandt langt de fleste dueller på midtbanen, og leverede en enormt stykke løbearbejde.

    Tak for nogle gode kampe med masser af intensitet! Det må vi sgu snart gøre igen! Glæder mig til at få optrænet en ordentlig fodboldkondi!

    Hedder parken forresten ikke Fjordmarken? – ellers synes jeg, at Bachparken er oplagt…

    http://thebach.wordpress.com/

  2. daszimmer siger:

    Det kan egentlig godt være, at den hedder Fjordmarken, men syntes ikke, at der stod noget inde på krak.dk…

    Jens var ufattelig god til at støvsuge bolde op på den offensive midtbane, og jeg må medgive, at Roar og ham var i en klasse for sig selv på vores ellers stjernebelagte Hum-Inf Hold.

    Ser frem til næste gang, hvor endnu et kampreferat vil blive lagt op her på Das Zimmer!

  3. tobyteazer siger:

    Hahaha, det er da utroligt som I smider om jer med superlativer om jeres egen indsats😀 Ikke meget ydmyghed dér😛

  4. daszimmer siger:

    Elge er generelt gode boldspillere, men først når de bliver teenagere….

    Ydmyghed er mit mellemnavn! Men det mål, som jeg scorede var virkeligt genialt samspil med Bach og en klasseafslutning af dimensioner!

  5. Camilla siger:

    Fodbold – gab gab og MERE gab…
    men det hedder altså FJORDPARKEN nede ved Kvickly og IKKE Kvickly-parken.😛

  6. daszimmer siger:

    Ja, det siger i godt nok, men min teori er, at den rent faktisk hedder Kvicklyparken, så det holder jeg fast på:p

    Jeg tænkte, at fodbold rapporter ville blive mere interessante for jer anti-fodbold folk, når det var egne erfaringer🙂

  7. Camilla siger:

    Nope… fodbold er kun interessant hvis det er superlækre fyre der er på banen… – ikke sagt at I drenge ikke er smukke, men der er jo ingen billeder af jer hehe…

Skriv et svar

